Mittwoch, 14. Juli 2010

RDS&RCS si notiunea de ”clientul nostru, stapanul nostru”


Din seria începută sub titlul: ”România e o țară frumoasă, dar ....”

Totul e putred în jur. România nu e doar în colaps în toate domeniile, inclusiv cel relațional uman, românii nu sunt doar indolenți, snobi, needucați, obraznici, furăcioși și leneși, ci sunt o specie absolut dementă și statutul ce se apropie de ghetou al acestui teritoriu va deveni, la un moment dat, o carceră în care se va supraviețui doar în cămașă de forță și cu scotch pe gură. Se dă tot timpul vina pe sistem. Care sistem frate? Că asta e problema, nu există nici un sistem, nici o sistematizare, nici o coloană vertebrală, nici o schemă, nici un respect, nici o linie dreaptă, nici o regulă, nu există absolut nici o decență, orice act umanitar este bănuit a avea în spate o spălare de bani sau o acoperire, o gravă acoperire a unor interese care se află în contradicție absolută cu acțiunea declarată ca fiind umanitară și altruistă. Orice proiect ”in folosul cetățeanului contribuabil” este inventat și gestionat pentru a-l înșela pe acesta și pentru a-l face să plătească înmiit toate gratuitățile băgate pe gât la un moment dat. RCS&RDS nu este o companie bugetară, din câte știu eu. Dacă intri în casieria de pe Iuliu Maniu la ora 19:54 și vrei să predai o solicitare de reziliere contract - survenită din cauza inventării unei taxe lunare de ”mentenanță”, neanunțată în prealabil clientului, așa cum orice decență comercială ar cere-o într-o societate ce tinde spre normalitate -, având în fața ta încă 2 persoane, tânărul de la computer, tolănit într-o grotească atitudine de golan veritabil, dar cu cămașă și cravată – că doar haina face pe om și nu invers – te anunță fără să se uite la tine că degeaba stai, să vii tu în altă zi, că nu ajungi până la ora 20 la el și programul e doar până la ora 20. Nu contează că ești client, nu contează că de 10 ani ți-ai plătit toate facturile în avans chiar pe 12 luni, nu contează că ai intrat pe ușa instituției cu 6 minute înainte de ora închiderii și că ai dreptul să fii prelucrat, nu contează absolut nimic. Nici măcar nu contează faptul că salariul lui de trântor provine din banii tăi!! Deci ….   care sistem?! Tinerelul în cauză, Radu Pădure, a abordat un tupeu fantastic pentru vârsta lui. Un tupeu animalic pentru  îndoielnica lui calitate de ființă umană. O totală lipsă de respect pentru ideea de client, nici măcar nu mă refer că eu nu eram o idee, ci eram un client aflat în fața lui și doream înregistrarea unei cereri, atât. Din punctul meu de vedere, lua hârtia, pe care o adusesem deja în două exemplare, punea un număr de intrare pe exemplarul meu și totul era rezolvat, eu plecat acasă, el pleca unde vroia el, dovedind un minim de profesionalism și respect. ”Vă comportați în halul ăsta de parcă ați fi singurul furnizor din zonă!”, fază la care o tipă dintre cele două de la ghișeul de încasări a măcănit cu voce tare: ”În Militari chiar suntem!” ….. Ce vreți mai mult de atât?!?! Atâta imbecilitate și nesimțire nu am mai avut ocazia să întâlnesc, tocmai pentru că mă feresc de orice contact cu furnizorii și cu oficialitățile.  Cablul și internetul le achit o dată la 12 luni, tocmai pentru a evita tot felul de inepții. Dacă clientul corect și modest nu mai contează pentru domniile voastre, furnizorii, atunci stau și mă întreb ce mai contează???

Pe de altă parte, un alt furnizor, un țăran din piață, migrat din Sibiu pentru a vinde brânză la București, care are un spațiu închiriat și un program de lucru cu publicul, își spăla vitrina frigorifică la ora 21:20, programul lui fiind până la 21 cred. Am întrebat: ”Mai aveți cumva deschis?” Și tânăra negustoreasă, în picioare din zori, mi-a spus: ”Sigur că vă servim!” ....... 

Desigur că lucrurile au legătură între ele și desigur că nu aberez făcând această comparație banală și absolut penibilă. La piață de aștepți să fii tratat ”țărănește”, iar la ghișeul unei companii atât de mari de aștepți să fii tratat ”regește”. La piață, negustorul sau țăranul cunoaște valoarea muncii și a banului, angajatul de la ghișeu fie este pila cuiva și salariul îi merge oricum, fie este un frustrat care se crede portarul de la porțile raiului, știind că oricum în România justiția nu prea își face datoria, iar legislația este atât de interpretabilă și ambiguă, încât ar fi suicid să te apuci să îți rezolvi problemele pe cale legală. Care cale legală? Ne băgăm la și la povești din felia autorităților? Am destule povești, dar te asigur că nu le vrei să le mai auzi și pe ale mele, toți ne lovim de ele la un moment dat.

Revenind: RDS/RCS ce interes să aibă? Că doar a monopolizat o zonă sau mai multe din București, habar nu am, nu m-a interesat niciodată, are contracte mari și grase, proști care plătesc, angajați băgați pe pile probabil, care își permit orice limbaj și orice atitudine ..... Asta e România!! În mare parte! Asta e țara denumită București, o definiție împământenită a parvenitismului, nesimțirii, indecenței, violenței verbale - și nu numai -, bătăii de joc pe banii și pe timpul tău. Pe viața ta!

P.S. 10.11.2020 
- compania respectivă mi-a încasat și mie, ca altor mii de clienți, o taxă de mentenanță. În mod abuziv. După luni bune de așteptare, am primit răspunsul scris de la ANPC, cum că da, am dreptate și voi primi înapoi de la RCS/RDS sumele de bani încasate abuziv. După două luni de așteptare să primesc banii și alte câteva mesaje către prestator și ANPC, sunt sunată, marți dimineață.
”Da doamnă, așa este, banii v-au fost returnați.” Atenție la limba română, se folosește perfectul compus, conform căruia banii mi-au fost returnați și eu ar trebui să îi am. ”Mi-au fost returnați? Vă rog să îmi spuneți la ce dată, să mai verific o dată la bancă.” ”La următoarea factură pe care o veți avea de achitat, vi se va scade suma respectivă, desigur.” WHAT?!?!?! Mi-am ieșit din pepeni și am început: ”Ce factură mai vreți să-mi emiteți? V-ați uitat măcar pe contul meu de client să vedeți că am achitat internetul până în august 2011, deci în avans? Că am plătit cablul tot pe 12 luni? Care următoare factură??? Adică voi îmi luați niște bani și eu trebuie să aștept un an să mi-i dați voi înapoi? Asta înseamnă să returnați niște sume pe care vi le-ați luat cu japca?? Aveți contul meu, aștept banii în cont!!” 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen